27ο ΦΝΘ: Νέες πρωτοβουλίες και συνέργειες στην πιο δυναμική Αγορά ντοκιμαντέρ της Νοτιοανατολικής Ευρώπης

Με νέες συνεργασίες και πρωτοβουλίες επιστρέφει η πιο δραστήρια και δυναμική Αγορά ντοκιμαντέρ της νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου, έχοντας καθιερωθεί ως σημείο συνάντησης και επαφής ανάμεσα σε δημιουργούς, παραγωγούς και αγοραστές από ολόκληρο τον κόσμο μέσα από την υποστήριξη στο είδος του ντοκιμαντέρ σε όλα τα στάδια της παραγωγής. Η Αγορά του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί στο διάστημα 7-15 Μαρτίου 2025.

Το πιο πολύτιμο φορτίο

Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα απέραντο δάσος, ζούσαν ένας φτωχός ξυλοκόπος και η φτωχή του γυναίκα. Το κρύο, η πείνα, η δυστυχία και ο πόλεμος έκαναν τη ζωή τους αβάσταχτη. Μια μέρα, η γυναίκα του ξυλοκόπου βρίσκει ένα μωρό, πεταμένο από ένα από τα πολλά τρένα που περνούσαν συνεχώς μέσα από το δάσος. Αυτό το μωρό, το «πολύτιμο φορτίο», θα αλλάξει για πάντα τη ζωή της, του άντρα της και όλων όσων θα βρεθούν στον δρόμο του, ακόμα και του ανθρώπου που το πέταξε από το τρένο. Η ιστορία τους θα αναδείξει το χειρότερο και το καλύτερο στις καρδιές των ανθρώπων. Βασισμένο στο διάσημο μυθιστόρημα του Γάλλου συγγραφέα Ζαν-Κλοντ Γκρουμπέρ, αυτό το σύγχρονο παραμύθι, που διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια του Ολοκαυτώματος, είναι σχεδιασμένο με ευαισθησία καρέ-καρέ και συνοδεύεται από τη μουσική του Αλεξάντρ Ντεσπλά. Η νέα ταινία του Μισέλ Χαζαναβίσιους είναι μία από τις λίγες ταινίες κινουμένων σχεδίων που διαγωνίστηκαν στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ των Καννών. Και το πιο σημαντικό: ο δημιουργός επιστρατεύει, για άλλη μια φορά, τα εργαλεία του πρώιμου κινηματογράφου, όπως είχε κάνει με το The Artist, για να αφηγηθεί μια διαχρονική, παγκόσμια ιστορία για την απώλεια, την αντίσταση και την ουσία του ανθρωπισμού.

Pale flower

Ο Muraki, υψηλόβαθμος γκάνγκστερ της ιαπωνικής μαφίας yakuza, αποφυλακίζεται ύστερα από τρία χρόνια, έχοντας καταδικαστεί για συμμετοχή σε φόνο. Σε μια παράνομη χαρτοπαικτική λέσχη γοητεύεται από τη Saeko, μια μυστηριώδη νεαρή γυναίκα που τον παρασέρνει σε μια δίνη αυτοκαταστροφής. Ο Muraki, ανίκανος να ανατρέψει την αναπόδραστη πορεία του προς τον χαμό, θα σαρώσει τα πάντα στο πέρασμά του, επιδεικνύοντας αψεγάδιαστο στιλ.

Κυνήγι

Ο Γιάννης, ένας μοναχικός σιδεράς, βρίσκει ευχαρίστηση στο κυνήγι. Ο διπλανός του γείτονας, ο Ηλίας, κακομεταχειρίζεται τον σκύλο του. Ενόσω ο Ηλίας δουλεύει τα βράδια σεκιούριτι, ο σκύλος μένει κλεισμένος στο μπαλκόνι, κλαίγοντας και γαβγίζοντας ασταμάτητα. Όταν ο Γιάννης χάσει την από χρόνια αποξενωμένη μητέρα του, η σύγκρουση με τον Ηλία μοιάζει αναπόφευκτη.

Τελευταία πνοή

Σε ένα είδος φιλοσοφικού κινηματογραφικού διαλόγου, ο γιατρός Ογκουστίν Μασέ και ο διάσημος συγγραφέας Φαμπρίς Τουσέν συζητούν για τη ζωή και τον θάνατο... Μια δίνη συναντήσεων στις οποίες ο γιατρός είναι ο οδηγός και ο συγγραφέας είναι συνεπιβάτης του, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει τους δικούς του φόβους και ανησυχίες... Ένα λυρικό μπαλέτο, όπου κάθε ασθενής ξεχειλίζει από συναισθήματα, γέλιο και δάκρυα... Και τελικά ένα ταξίδι με κατεύθυνση προς την παλλόμενη καρδιά της ίδιας της ζωής.

Βιτόρια

Μια μητέρα τριών αγοριών, παντρεμένη με έναν άντρα που την αγαπάει, ιδιοκτήτρια ενός πετυχημένου κομμωτηρίου, στη γεμάτη βουητό και ιστορίες Νάπολη, βασανίζεται από μια έντονη, σχεδόν ακατανόητη επιθυμία που δεν την αφήνει ήσυχη: η σκέψη να αποκτήσει ένα κορίτσι είναι συνεχώς στο μυαλό της. Έρχεται στον ύπνο της σε όνειρα και καταδυναστεύει την καθημερινότητά της. Η επιθυμία της μοιάζει με εμμονή, τη φέρνει σε σύγκρουση σχεδόν με όλο το περιβάλλον της. Οι άνθρωποι γύρω της αδυνατούν να καταλάβουν τις αιτίες πίσω από τις πράξεις της, αλλά για εκείνη είναι κάτι που απλά πρέπει να γίνει. Πρόκειται για ένα καπρίτσιο ή για μια κοσμική δύναμη που της βάζει φωτιά και την οδηγεί; Βασισμένη σε μια αληθινή ιστορία που ξεχειλίζει από αφτιασίδωτη αλήθεια και ακαταμάχητη τρυφερότητα, το Βιτόρια κινηματογραφεί αληθινούς ανθρώπους σε μια αναπαράσταση της ζωής τους, κάνοντάς τους «δικούς σου ανθρώπους» στην πορεία. Κανένα μάτι δεν θα μείνει στεγνό ως το τέλος ενός φιλμ που είναι τόσο απροσδόκητο και μοναδικό όσο οι απίστευτες ιστορίες που υφαίνει η ίδια η ζωή.

Girls of dark

Ο Ξενώνας Γυναικών Shiragiku, μια δομή επανένταξης για ιερόδουλες, φιλοξενεί δεκάδες νεαρά κορίτσια, ανάμεσα στα οποία συναντούμε τις Kuniko, Chieko και Kameju, με τις τρεις φίλες να ζουν μια πειθαρχημένη ζωή υπό την καθοδήγηση αφοσιωμένων προϊσταμένων. Η Kuniko ξεκινά να εργάζεται σε ένα παντοπωλείο χάρη στη μεσολάβηση ενός γραφείου εύρεσης εργασίας. Ωστόσο, το παρελθόν της έρχεται στο προσκήνιο, και η γυναίκα του ιδιοκτήτη, με τη μεροληπτική μεταχείριση σε βάρος της, την κάνει να υποφέρει κάθε μέρα, εμποδίζοντάς την να κάνει μια νέα αρχή.

The Brutalist

Έχοντας διασωθεί από στρατόπεδο συγκέντρωσης, ο πρωτοπόρος αρχιτέκτονας Λάζλο Τοθ, έχει αφήσει πίσω του τη μεταπολεμική Ευρώπη και φτάνει στην Αμερική για να χτίσει από την αρχή τη ζωή και την καριέρα του, περιμένοντας τη σύζυγο του Ερζέμπετ, που αναγκάστηκε να αποχωριστεί κατά τη διάρκεια του πολέμου. Μόνος σε μία ξένη χώρα, ο Λάζλο εγκαθίσταται στην Πενσιλβάνια, όπου ένας μεγιστάνας βιομήχανος αναγνωρίζει το ταλέντο του και του αναθέτει ένα τεράστιο έργο. Αυτό που μοιάζει σαν χρυσή ευκαιρία για τον Λάζλο, έρχεται με ένα μεγάλο τίμημα.

Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ

Στις 20 Δεκεμβρίου του 1989 η Ρουμανία βρίσκεται στα πρόθυρα της επανάστασης. Οι δρόμοι σφύζουν από ζωή με όλες τις διαδηλώσεις που συμβαίνουν, οι φοιτητές κοροϊδεύουν το καθεστώς μέσα από την τέχνη και τα σόου της Πρωτοχρονιάς δοξάζουν τον Τσαουσέσκου. Ωστόσο, μέσα στα κρύα σπίτια που δεν έχουν θέρμανση, οι οικογένειες δυσφορούν και δίνουν μάχη με τις προσωπικές συγκρούσεις και την πανταχού παρούσα Σεκουριτάτε. Έξι φαινομενικά ασύνδετες ζωές διασταυρώνονται με απρόσμενους τρόπους. Καθώς οι εντάσεις φτάνουν στο απροχώρητο, μια εκρηκτική στιγμή τούς ενώνει και καταλήγει στη δραματική πτώση του Τσαουσέσκου και του κομμουνιστικού καθεστώτος. Όπως είπε ο σκηνοθέτης, με λόγια που συγκινούν: «αυτή η ταινία προσφέρει μια συμφωνική θέαση σε ένα ιστορικό γεγονός που έχει ίσως αποτυπωθεί υπερβολικά συχνά στον κινηματογράφο μέσα από μια μονόπλευρη προοπτική». Πρόκειται για ένα κινηματογραφικό επίτευγμα που επιστρατεύει την πρωτόγνωρη δύναμη που έχει το συγκεκριμένο μέσο να εκθειάζει τη δύναμη του εδώ και του τώρα καθώς και της συλλογικότητας, αποκαλύπτοντας τη «μοναδική στιγμή στον χρόνο η οποία συνδέει όλο τον κόσμο σε μια κοινή συνείδηση».

H Τζούλι μένει σιωπηλή

Η ζωή της Τζούλι, του πλέον ελπιδοφόρου ταλέντου μιας κορυφαίας ακαδημίας τένις του Βελγίου, περιστρέφεται γύρω από το άθλημα στο οποίο έχει αφοσιωθεί από παιδί. Ωστόσο, η καθημερινότητα στις τάξεις του συλλόγου κλονίζεται από την είδηση της αυτοκτονίας μιας νεαρής αθλήτριας. Μόλις ο προπονητής της Τζούλι βρεθεί στο στόχαστρο των Αρχών και τεθεί εκτός ακαδημίας με συνοπτικές διαδικασίες, όλα τα μέλη του κλαμπ ενθαρρύνονται να βγουν μπροστά και να μιλήσουν. Όμως η Τζούλι μένει σιωπηλή... Το πλημμυρισμένο από εσωτερική ένταση ντεμπούτο του Λεονάρντο βαν Ντάιλ –αναμφίβολα ένα από τα πλέον αξιομνημόνευτα των φετινών Καννών– σκιαγραφεί την άφταστη δυσκολία τού να σπάσει τη σιωπή του ένα άτομο που έχει πέσει θύμα κακοποίησης. Κάθε πλάνο εδώ ζυγίζει με ακρίβεια χιλιοστού το βάρος αυτής της σιωπής, όσο εκείνη αποτυπώνει με τη σειρά της κάτι από την πραγματική διάσταση του τραύματος. Προικισμένο με τη λιτή ερμηνεία της τενίστριας Τέσα φαν ντερ Μπρουκ, έξοχα κινηματογραφημένο από τον Νίκο Καρακατσάνη και αυθεντικά υποβλητικό, το Η Τζούλι μένει σιωπηλή είναι μια γροθιά στο στομάχι που θυμίζει κάτι από το εξίσου συγκλονιστικό Never Rarely Sometimes Always.

The naked island

Ένα ζευγάρι και τα δύο μικρά παιδιά τους ζουν σε ένα απομονωμένο νησί στην Εσωτερική Θάλασσα του Σέτο, χωρίς ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο ή νερό. Καλλιεργούν την άγονη γη, κουβαλούν νερό με τη βάρκα από το κοντινό νησί, προσπαθούν να χτίσουν ένα σπιτικό σε έναν σκληρό τόπο, κάτω από αντίξοες συνθήκες. Μια ατυχία έρχεται να πλήξει την οικογένεια, αποστερώντας την από κάθε πιθανότητα μιας ταπεινής αλλά ευτυχισμένης ζωής.

ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Ημερολόγιο



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Supported by

MEDIA

Member of

EUROPA CINEMAS - Creative Europe - Media Sub-Programme

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Θεσσαλονίκη

  • Αθήνα

Γραφεία

Πλατεία Αριστοτέλους 10, 546 23 Θεσσαλονίκη

Στοιχεία Επικοινωνίας

Τηλ.: 2310 378 400
E-mail: info@filmfestival.gr

Γραφεία

Διονυσίου Αρεοπαγίτου 7, 117 42 Αθήνα

Στοιχεία Επικοινωνίας

Τηλ.: 210 870 6000
E-mail: info@filmfestival.gr

  • Επικαιρότητα

  • Σας ενδιαφέρει...

Loading
Loading

oxen-waisted