11ο ΦΝΘ: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ PETER WINTONICK

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ PETER WINTONICK

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε την Παρασκευή 20 Μαρτίου στο βιβλιοπωλείο «Ιανός», ο πληθωρικός Καναδός σκηνοθέτης, παραγωγός, αλλά και πολιτικός ακτιβιστής Πίτερ Ουιντόνικ / Peter Wintonick, τιμώμενο πρόσωπο του 11ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης - Εικόνες του 21ου αιώνα.

Τον Πίτερ Ουιντόνικ καλωσόρισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Εϊπίδης, τονίζοντας: «Ο Πίτερ Ουιντόνικ είναι προσωπικός φίλος μου εδώ και πολλά χρόνια και υπήρξε εμψυχωτής μου και καθοδηγητής της εξέλιξής μου. Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης του χρωστά πάρα πολλά, αφού με τις συμβουλές του συνέβαλε στην ανάπτυξη του εγχειρήματος. Χρωστούσαμε στον Πίτερ αυτήν την τιμή. Τα Φεστιβάλ στηρίζονται σ’ αυτούς τους ανθρώπους, που προσφέρουν απλόχερα την ενέργεια, τη δυναμική και τον ενθουσιασμό τους».

Τα θερμά λόγια του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ ανταπέδωσε ο Καναδός δημιουργός, που υποστήριξε πως «ο Δημήτρης Εϊπίδης έχει τα Φεστιβάλ στο DNA του και υπάρχει αμοιβαία εκτίμηση ανάμεσά μας. Θαυμάζω το έργο του από την εποχή που είχε βοηθήσει να δημιουργηθούν κάποια από τα πιο αξιόλογα Φεστιβάλ κινηματογράφου στις ΗΠΑ και στον Καναδά».

Μιλώντας ειδικότερα για το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, ο Πίτερ Ουιντόνικ υπογράμμισε: «Έχω έρθει 6-7 φορές εδώ και με χαρά μου διαπιστώνω ότι ο θεσμός βελτιώνεται διαρκώς. Το κίνητρο που με κάνει να επιστρέφω στη Θεσσαλονίκη κάθε χρόνο, είναι αυτό το αυξανόμενο ενδιαφέρον που διαπιστώνω. Την πρώτη χρονιά, δεν υπήρχαν περισσότεροι από 7.000 θεατές στο Φεστιβάλ, αλλά φέτος ο αριθμός αυτός μπορεί να φτάσει ακόμα και τις 50.000. Το στοιχείο που με κρατά ζωντανό και το οποίο αναζητώ σε κάθε Φεστιβάλ που επισκέπτομαι, είναι η ενέργεια των θεατών και η επιθυμία τους για πραγματική ενημέρωση μέσα από τα ντοκιμαντέρ».


Στην συνέχεια, ο πολυσχιδής καναδός δημιουργός εξήγησε πόσο σημαντική θεωρεί την χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. «Τα τελευταία 10-12 χρόνια, η είσοδος της φορητής βιντεοκάμερας στην καθημερινότητα όλων, έφερε μια πραγματική επανάσταση. Περιστατικά όπως ο ξυλοδαρμός του Αφροαμερικανού Ρόντνεϊ Κινγκ από την αστυνομία, μπορούν πλέον να αποκαλύπτονται ευκολότερα. Κάθε ακτιβιστής μπορεί να γίνει πανεύκολα κινηματογραφιστής και να φωτίσει παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε όλο τον κόσμο, μέσω του Ίντερνετ. Πλέον, τα εργαλεία παραγωγής ενός ντοκιμαντέρ είναι διαθέσιμα σε όλους».

Αμέσως μετά ο Καναδός σκηνοθέτης αναφέρθηκε στο ρόλο της τέχνης στη σημερινή εποχή: «Έχω έμφυτη την ανάγκη για δημιουργικότητα και αντλώ έμπνευση από κάθε μορφή τέχνης, ακόμα και από πειραματικές μορφές. Για να αντιμετωπίσουμε τους δύσκολους καιρούς και τα προβλήματα που δημιούργησε η παγκόσμια οικονομική κρίση, χρειαζόμαστε την τέχνη περισσότερο από ποτέ. Θεωρώ παράλογο να περικόπτονται οι κρατικές δαπάνες για την τέχνη και τον πολιτισμό, με αφορμή αυτήν ακριβώς την οικονομική στενότητα».