Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας.

Η Αγορά, το αναπτυξιακό κομμάτι του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απένειμε τα βραβεία της στην Αποθήκη Γ΄, την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017, στο πλαίσιο του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Τον λόγο πήρε αρχικά η υπεύθυνη της Αγοράς και σύμβουλος για καινοτόμα προγράμματα και νέες τεχνολογίες του ΦΚΘ Γιάννα Σαρρή, ευχαριστώντας τους συμμετέχοντες, τους χορηγούς, τους κριτές και τα στελέχη της κινηματογραφικής βιομηχανίας που στήριξαν τη φετινή διοργάνωση, καθώς και όλο το προσωπικό και τους εθελοντές, ενώ δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει την πολύτιμη συνεισφορά του προγράμματος Creative Europe Media, το οποίο υποστηρίζει την Αγορά.

Αμέσως μετά, τη σκυτάλη πήρε ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Ορέστης Ανδρεαδάκης, ο οποίος ευχαρίστησε θερμά τόσο τους συμμετέχοντες για την καλοσύνη και το ταλέντο που επέδειξαν, όσο και τους χορηγούς για την ηθική και υλική υποστήριξή τους.

Τα βραβεία της φετινής Αγοράς είναι τα ακόλουθα:

Τα βραβεία του 13ου Φόρουμ Συμπαραγωγής Crossroads

Η κριτική επιτροπή του 13ου Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads αποτελείται από τους Teresa Hoefert de Turegano (σύμβουλος χρηματοδοτήσεων, Medienboard Berlin-Brandenburg, Γερμανία), Dominique Welinski (παραγωγός, DW, Γαλλία) και Κωνσταντίνο Κοντοβράκη (παραγωγός, Heretic, Ελλάδα) και βραβεύει:

Ι. Με το βραβείο συμπαραγωγής (εικόνα και ήχο) από την ελληνική εταιρία post-production 2|35 το κινηματογραφικό σχέδιο
MARGHERITA, Σκηνοθεσία: Valentina Carnelutti, Παραγωγή: Marco Alessi - Dugong Films & Valentina Carnelutti - Fioere Leonen Produzioni, Ιταλία

Το σκεπτικό της επιτροπής: «Για τη γενναιότητα της σκηνοθέτιδας να αφήσει την έφηβη πρωταγωνίστρια της να παραμείνει έφηβη».

Ο παραγωγός του βραβευμένου σχεδίου κερδίζει επίσης διαπίστευση για το Producer’s Network, του Φεστιβάλ των Καννών 2018.

II. Το Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου και Κινούμενης Εικόνας (CNC), γαλλικός δημόσιος οργανισμός που στοχεύει στην υποστήριξη και την προώθηση του κινηματογράφου στη Γαλλία και στο εξωτερικό, προσφέρει, για έβδομη χρονιά, βραβείο 10.000 ευρώ για ανάπτυξη σεναρίου, στο πλαίσιο του Crossroads του ΦΚΘ.

Η κριτική επιτροπή απονέμει το βραβείο στο κινηματογραφικό σχέδιο
200 METERS, Σκηνοθεσία: Ameen Nayfeh, Παραγωγή: May Odeh - Odeh Films, Παλαιστίνη.

Το σκεπτικό της επιτροπής: «Για να μπορέσουν να γκρεμίσουν το τείχος και να τους βοηθήσουν να τρέξουν το μαραθώνιο χρηματοδότησής τους».

III. Το βραβείο MuSou προσφέρει στους δημιουργούς της ταινίας τη δυνατότητα σύνθεσης και παραγωγής πρωτότυπης μουσικής, ανεύρεση και διασφάλιση πνευματικών και δισκογραφικών δικαιωμάτων εμπορικής μουσικής, καθώς και υπηρεσίες δημιουργίας και επεξεργασίας ήχου.

Η κριτική επιτροπή απονέμει το βραβείο στο κινηματογραφικό σχέδιο
ZUHAL, Σκηνοθεσία: Nazlύ Elif Durlu, Παραγωγή: Anna Maria Aslanoğlu - istos film, Τουρκία

Το σκεπτικό της επιτροπής: «Για την οργανική και εφευρετική χρήση του ήχου στην αφήγηση και στον εσωτερικό κόσμο του κεντρικού χαρακτήρα».

ΙV. Το βραβείο HERETIC ASTERISK προσφέρει υπηρεσίες στην περαιτέρω ανάπτυξη και στρατηγική ενός κινηματογραφικού σχεδίου.

Η κριτική επιτροπή απονέμει το βραβείο στο κινηματογραφικό σχέδιο
RAINBOWS DON’T LAST LONG, Σκηνοθεσία: Mayye Zayed, Παραγωγή: Mayye Zayed – Rufy’s Films, Συμπαραγωγή: Halina Dyrschka – Ambrosia Film, Αίγυπτος, Γερμανία

Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Για να βοηθήσουμε την ταινία να ταξιδέψει έως την Ερυθρά Θάλασσα και τη διεθνή αγορά».

V. Το Ευρωπαϊκό Εργαστήριο MFI SCRIPT 2 FILM WORKSHOPS που διοργανώνεται από το Μεσογειακό Ινστιτούτο Κινηματογράφου (ΜΙΚ) βραβεύει με πλήρη υποτροφία το κινηματογραφικό σχέδιο
200 METERS, Σκηνοθεσία: Ameen Nayfeh Παραγωγή: May Odeh – Odeh Films, Παλαιστίνη.

VI. Το MFI SCRIPT 2 FILM WORKSHOPS βραβεύει, επίσης, με μερική υποτροφία το κινηματογραφικό σχέδιο
RAINBOWS DON’T LAST LONG, Σκηνοθεσία: Mayye Zayed, Παραγωγή: Mayye Zayed - Rufy’s Films, Συμπαραγωγή: Halina Dyrschka - Ambrosia Film, Αίγυπτος, Γερμανία

VΙI. Για έβδομη χρονιά η γαλλική συμβουλευτική εταιρία Initiative Film που εκπροσωπείται από την Isabelle Fauvel προσφέρει τις υπηρεσίες της για ανάπτυξη σε ένα ελληνικό κινηματογραφικό σχέδιο. Το σχέδιο που επιλέχτηκε είναι το:

ΦΙΛΙΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ ΔΙΣΚΟΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΣΟΥ ΕΞΗΓΩ, Σκηνοθεσία: Δάφνη Χαιρετάκη, Παραγωγή: Jasmina Sijercic - Bocalupo Flms, Γιώργος Τσούργιαννης - Horsefly Productions, Γαλλία, Ελλάδα

Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Για τη μεγάλη πρόκληση της συνεργασίας με μια νεαρή δημιουργό που διασχίζει το μονοπάτι από το πειραματικό μη αφηγηματικό ιστορικό της σε μια μεγάλου μήκους ταινία στην οποία πρωταγωνίστρια είναι η σύγχρονη Αθήνα».

«Πολλές φορές, στον δύσκολο αυτό κόσμο της κινηματογραφικής βιομηχανίας, οι σκηνοθέτες και οι παραγωγοί νιώθουν μόνοι και έχουν ανάγκη από κάθε είδους συμβολή, βοήθεια και καθοδήγηση στην προσπάθεια τους να υλοποιήσουν το πρότζεκτ τους», δήλωσε η Isabelle Fauvel σχετικά.

Τα βραβεία του τμήματος Agora Works in Progress

Η κριτική επιτροπή των Agora Works in Progress αποτελούμενη από τους Bero Beyer (Καλλιτεχνικός Διευθυντής, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ρότερνταμ, Ολλανδία), Dorien van de Pas, Nethelands Film Fund/εκπρόσωπος Eurimages - Ολλανδία) και Ηλία Γεωργιόπουλο (διανομέας, Danaos Films, Ελλάδα), βραβεύει δύο ταινίες από τις δώδεκα συνολικά που συμμετείχαν στο φετινό τμήμα Works in Progress.

«Η φετινή επιλογή των Works in Progress μας οδήγησε σε διαφορετικά μέρη, τόσο γεωγραφικά όσο και συναισθηματικά. Υπήρξε μια ξεκάθαρη επιθυμία να χρησιμοποιηθεί η δύναμη του κινηματογράφου για να διερευνηθούν οι κοινωνικές ομάδες και οι ανθρώπινες σχέσεις σε ακριτικές περιοχές της Ευρώπης. Πίσω από όλα τα πρότζεκτ συναντά κανείς παθιασμένους κινηματογραφιστές που κατάφεραν να αναπληρώσουν τους περιορισμούς στον προϋπολογισμό τους με την πλούσια φαντασία και επιμονή τους. Ομόφωνα καταλήξαμε σε δύο πρότζεκτ, τα οποία διακρίθηκαν για την πρωτοτυπία της αφήγησης και της εξερεύνησης του κινηματογραφικού μέσου», ανέφερε σχετικά ο Bero Beyer εκ μέρους της επιτροπής.

VIΙI. Το βραβείο GRAAL του τμήματος Agora Works in Progress που αντιστοιχεί σε υπηρεσίες post-production απονέμεται στην ταινία
SISTER, Σκηνοθεσία: Svetla Tsotsorkova, Παραγωγή: Svetoslav Ovcharov – Omega Films, Vetla Tsotsorkova– Front Film, Βουλγαρία

Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Το φετινό βραβείο πηγαίνει σε μια προσωπική και βαθιά ανθρώπινη ταινία με μια εντυπωσιακή πρωταγωνίστρια και μια τολμηρή σκηνοθέτιδα».

IX. Το βραβείο Eurimages Lab Award του τμήματος Agora Works in Progress αξίας έως και 50.000 ευρώ, απονέμεται για δεύτερη φορά φέτος στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. To συγκεκριμένο βραβείο, όπως διευκρίνισε η Γιάννα Σαρρή, απονέμεται αποκλειστικά σε 4 ευρωπαϊκά κινηματογραφικά φεστιβάλ (Karlovy Vary, Haugesund, Les Arcs και Θεσσαλονίκης).

Το βραβείο Eurimages Lab Award απονέμεται στην ταινία
SPEAK SO I CAN SEE YOU, Σκηνοθεσία: Marija Stojnic, Παραγωγή: Marija Stojnic, Milos Ivanovic, Bilboke, Συμπαραγωγή: Tibor Keser, Vanja Jambrovic – Restart, Σερβία, Κροατία.

Η ταινία Speak So I can See you συμμετείχε φέτος στο EDN Docs in Thessaloniki που έλαβε χώρα στο 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Η κριτική επιτροπή επέλεξε μια ταινία που προσπαθεί να προκαλέσει μια καινοτόμο και παιχνιδιάρικη κινηματογραφική εμπειρία μέσω της μετασχηματιστικής χρήσης του ήχου».

Για περισσότερες πληροφορίες: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Πολυξένη της Δώρας Μασκλαβάνου

«Αγαπήσαμε μια αληθινή ιστορία. Αληθινή σε όλα. Γιατί συνέβη και γιατί δεν μπορούσαμε και δεν θέλαμε να την ξεχάσουμε. Και αποφασίσαμε να την ζωντανέψουμε. Να κάνουμε μια ταινία».

People του Παύλου Ιορδανόπουλου

«Είναι μια ταινία η οποία αποτελεί δημιουργία του κοινού της. Άνθρωποι της καθημερινότητας συμμετείχαν σε σεμινάρια υποκριτικής υπό την καθοδήγηση του σκηνοθέτη και αφηγήθηκαν την ιστορία τους στην κάμερα».

Χρόνια πολλά του Χρίστου Γεωργίου

«Γιατί αξίζει να τη δεις; Γιατί είναι καλή ταινία».

Επί τόπου του Pablo Mahave Fernandez (διαγωνιστικό τμήμα VR ταινιών)

«Ο φωτογράφος/κινηματογραφιστής/μοντέρ λειτουργεί πάντα ως ένα φίλτρο ανάμεσα στην πραγματικότητα και το μήνυμα. Και πιστεύω ότι αν υπάρχει ένα μέσο που μπορεί να εξαλείψει τον μεσάζοντα, αυτό είναι το Virtual Reality».

Εξοχικές κατοικίες της Sonja Maria Kroner

«Δεν υπάρχει μία και μόνο πραγματικότητα, αλλά αμέτρητες εκδοχές της. Η πραγματικότητα είναι διαφορετική για τον καθένα μας».

Lucky του John Caroll Lynch

«Το να δουλεύεις με τον Χάρι Ντιν Στάντον ήταν μια σπουδαία εμπειρία και πρόκληση. Ο τρόπος με τον οποίο έλεγχε τις σιωπές, έδωσε πνοή στην ταινία μου επενδύοντας στο συμβάν μιας μικρής στιγμής, μια απίστευτη μοναδικότητα».

Ταντουσάκ του Martin Laroche

«Πολλές φορές δεν αντιλαμβανόμαστε πόσο μπορεί να σε καθησυχάσει και να σε παρηγορεί το να γνωρίζεις την αλήθεια».

 

Mια ανοιχτή συζήτηση με θέμα την εναλλακτική διανομή των ελληνικών ταινιών μέσω των Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου και των πανεπιστημίων στην Αμερική και στην Αυστραλία, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας, στο πλαίσιο του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Στη συζήτηση, η οποία εντάσσεται στις παράλληλες εκδηλώσεις της φετινής διοργάνωσης, συμμετείχαν ως ομιλητές οι Βασίλης Λουλές (σκηνοθέτης), Jimmy DeMetro (Διευθυντής Ελληνικού Φεστιβάλ Νέας Υόρκης), Αριστοτέλης Κατωπόδης (Καλλιτεχνικός Διευθυντής Ελληνικού Φεστιβάλ Λος Άντζελες), Κυβέλη Σορτ (Συνδιευθύντρια Ελληνικού Φεστιβάλ Σαν Φρανσίσκο), Νία Καρτέρη (Πρόεδρος Ελληνικού Φεστιβάλ Σίδνεϊ), Λίζα Λινάρδου (Προώθηση και Φεστιβάλ Hellas Film – Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου), παρουσία της γενικής προξένου των ΗΠΑ στην Θεσσαλονίκη, Rebecca Fong.

Καλωσορίζοντας τους επίτιμους καλεσμένους και το κοινό στην εκδήλωση, ο σκηνοθέτης Βασίλης Λουλές ευχαρίστησε το Φεστιβάλ για την πρόσκληση τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Αυτή είναι μια συζήτηση που έπρεπε να πραγματοποιηθεί εδώ και καιρό. Τα ελληνικά Φεστιβάλ ανά τον κόσμο υποστηρίζουν τις ελληνικές ταινίες τόσο σε ποιοτικό όσο και σε εμπορικό επίπεδο και είναι πολύ σημαντικά για τους δημιουργούς».

Παίρνοντας το λόγο αμέσως μετά, η Λίζα Λινάρδου εκ μέρους του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, επισήμανε πως το ενδιαφέρον για τις ελληνικές ταινίες υπήρχε ήδη από την δεκαετία του '80 και τα Φεστιβάλ αποτελούν ένα άμεσο και εναλλακτικό τρόπο διανομής των ελληνικών ταινιών, αγκαλιάζοντας όλη την γκάμα τους. «Τα διάφορα Φεστιβάλ απευθύνονται σε εμάς, για να προβάλλουν τις ελληνικές ταινίες. Μέχρι και σήμερα συγκεντρώνουμε τον κορμό της πληροφορίας για την εγχώρια παραγωγή. Στις χώρες όπου κατοικούν πολλοί ομογενείς, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για να αγκαλιάσουν τις ελληνικές ταινίες. Το πρώτο τους βήμα είναι να απευθυνθούν στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και εμείς βοηθάμε στο στήσιμο των Φεστιβάλ ανάλογα με τις ανάγκες τους. Συνολικά έχουμε συνεργαστεί με 21 Φεστιβάλ από την Ευρώπη μέχρι την Βραζιλία, τον Λίβανο και τον Καναδά» εξήγησε η ίδια.

Στη συνέχεια, η Πρόεδρος  του Ελληνικού Φεστιβάλ του Σίδνεϊ, Νία Καρτέρη, τόνισε την ανάγκη που έχουν οι ομογενείς να εκφράσουν την άποψή τους για τον πολιτισμό. Όπως υπογράμμισε η ίδια, το Φεστιβάλ του Σίδνεϊ μετρά 24 χρόνια και αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο Φεστιβάλ της Αυστραλίας. «Στόχος μας είναι να προωθήσουμε τον πολιτισμό και να διατηρήσουμε την ελληνική γλώσσα. Τολμάμε να προβάλλουμε ταινίες που προβληματίζουν και ανοίγουν συζητήσεις. Το πρόγραμμα της διοργάνωσης περιλαμβάνει και τμήμα ταινιών μικρού μήκους, τις οποίες δημιουργούν τα παιδιά με τους δασκάλους τους. Τα τελευταία χρόνια έχουμε παρατηρήσει αύξηση των εισιτηρίων λόγω των ταινιών υψηλής ποιότητας. Οι Έλληνες σκηνοθέτες, παρά την οικονομική δυσχέρεια, δημιουργούν ταινίες που αγγίζουν τους ομογενείς. Πιστεύω πως ο πολιτισμός θα μας βγάλει από την κρίση, και εμείς στοχεύουμε στο να τον προωθούμε», δήλωσε η κ. Καρτέρη.

Από την πλευρά της, η Κυβέλη Σορτ, συνδιευθύντρια του Ελληνικού Φεστιβάλ του Σαν Φρανσίσκο επισήμανε: «Το Φεστιβάλ μας προωθεί τον ελληνικό κινηματογράφο και υποστηρίζει την διάδοση των ελληνικών σπουδών. Προσπαθούμε να ανοιχτούμε και στο αμερικάνικο κοινό και μάλιστα συνεργαζόμαστε με το San Francisco Film Festival που χορηγεί και διάφορες υποτροφίες».

Τον λόγο πήρε έπειτα ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ στο Λος Άντζελες, Αριστοτέλης Κατωπόδης λέγοντας: «Είμαστε τυχεροί γιατί βρισκόμαστε στην καρδιά της βιομηχανίας του κινηματογράφου και προσπαθούμε και οι Έλληνες να αποτελούν κομμάτι αυτής. Δεχόμαστε ταινίες από παντού, από όπου υπάρχουν Έλληνες στον κόσμο. Διατηρούμε επίσης πολύ καλές σχέσεις με τα πανεπιστήμια του Λος Άντζελες. Μάλιστα, σε ένα από αυτά διοργανώνουμε ειδικά μαθήματα σχετικά με το Φεστιβάλ μας και αργότερα οι σπουδαστές συμμετέχουν με ποικίλους τρόπους στη διοργάνωση. Προωθούμε επίσης σε διάφορους χώρους προβολές ταινιών, ώστε να δείξουμε στο κοινό πως υπάρχει και αυτό το σινεμά».

Για τον Jimmy DeMetro, Διευθυντή του Ελληνικού Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, ο κινηματογράφος ήταν μέρος της ζωής του από παιδί. Το Φεστιβάλ που εκπροσωπεί ξεκίνησε ταπεινά, όπως ο ίδιος σημείωσε, πριν από 11 χρόνια και μετρά 46.000 εισιτήρια. «Η ελληνική κοινότητα της Νέας Υόρκης είναι πολύ δραστήρια και όλοι εργαζόμαστε εθελοντικά για την διοργάνωση. Στο πρόγραμμα υπάρχει μια ισορροπία εμπορικών και εναλλακτικών ταινιών και μέσα από αυτές προβάλλουμε την ίδια την Ελλάδα, καθώς το 27% των θεατών προέρχονται από άλλες χώρες. Προωθούμε την ιδέα να υπάρχει ένα ελληνικό Φεστιβάλ Κινηματογράφου σε κάθε γωνιά της Αμερικής και μακάρι να το πετύχουμε», κατέληξε ο ίδιος.

The Ox του Γιώργου Νικόπουλου

«Πέντε άνθρωποι μεταμφιέζονται σε φιγούρες θεάτρου σκιών ζωντανεύοντας τους χαρακτήρες αυτής της ταινίας animation βασισμένης στο μύθο του Μίδα, η οποία κατοπτρίζει την αξιακή κρίση που ακμάζει στο μεγαλύτερο μέρος του σύγχρονου κόσμου την τελευταία δεκαετία».


USSAK
του Κυριάκου Κατζουράκη

«Η ταινία στέκεται απέναντι σε ερωτήματα όπως: Κι αν χειροτερέψουν τα πράγματα; Η ταινία απαντάει όπως απαντούν συνήθως τα έργα τέχνης: μεταφορικά, ποιητικά αλλά ταυτόχρονα ωμά, άμεσα και οργισμένα».


Η τέχνη καταστρέφει
του Νίκου Κορνήλιου

«Για το αν αξίζει να δεις την ταινία, είναι μια ερώτηση που θα προτιμούσα να απαντήσουν οι ίδιοι οι θεατές και όχι εγώ».


Από τη μια ακτή στην άλλη
του Maximon Monihan

«Αυτό είναι το προπατορικό αμάρτημα της χώρας μου: η εφεύρεση της φυλής για να επικυρώνει έναν ειδικό τύπο αμερικάνικης κοινωνικής διάκρισης».


Μυστικό συστατικό
του Gjorce Stavreski

«Ένα μυστικό συστατικό σας περιμένει πάντα στο σινεμά.Υπόσχομαι ότι ΔΕΝ θα κάνει τα προβλήματά σας να εξαφανιστούν, αλλά θα μάθετε ότι δεν είστε μόνοι σε αυτόν τον μπερδεμένο κι άδικο κόσμο».

 

 

 

Η αυλαία του Works in Progress το οποίο εντάσσεται στην Αγορά του ΦΚΘ, άνοιξε την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2017 στο Ολύμπιον, στο πλαίσιο του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, παρουσία της γενικής διευθύντριας του Φεστιβάλ, Ελίζ Ζαλαντό.

Η υπεύθυνη της Αγοράς, Γιάννα Σαρρή, καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και ευχαρίστησε τους χορηγούς και τους συνεργάτες του τμήματος, υπογραμμίζοντας: «Φέτος έχουμε δώδεκα projects, τα έντεκα εντός και το ένα εκτός συναγωνισμού. Να έχετε καλές προβολές!».

Στις προηγούμενες εκδόσεις του, το Works in Progress συμπεριέλαβε κινηματογραφικά σχέδια από σκηνοθέτες όπως: Αργύρης Παπαδημητρόπουλος, Άγγελος Φραντζής, Μαργαρίτα Μαντά, Γιάννης Οικονομίδης, Άσαφ Κόρμαν και Mira Fornay, μεταξύ άλλων.

Φέτος, η κριτική επιτροπή του Works in Progress αποτελείται από τους: Dorien Van de Pas (Εκπρόσωπος Netherlands Filmfund-Eurimages, Ολλανδία), Bero Beyer (Καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, Ολλανδία) και Ηλίας Γεωργιόπουλος (Διανομέας, Danaos Films, Ελλάδα).

Το τμήμα Works in Progress της Αγοράς του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης φιλοξενεί προβολές οι οποίες αφορούν αποκλειστικά στους ειδικούς καλεσμένους της Αγοράς και παρουσιάζονται στους παραγωγούς, εκπροσώπους πωλήσεων (sales agents), διανομείς και εκπροσώπους φεστιβάλ που είναι παρόντες στην 58η διοργάνωση. Με αυτό τον τρόπο, οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες έχουν τη δυνατότητα να είναι οι πρώτοι που θα ανακαλύψουν ταινίες μεγάλου μήκους από τη Μεσόγειο, την κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, σε ένα στάδιο αμέσως πριν την ολοκλήρωση τους.

Οι ταινίες του φετινού τμήματος Agora Works in Progress είναι οι εξής:

  1. A Shelter Αmong the Clouds, Σκηνοθεσία: Robert Budina, Παραγωγή: Robert Budina & Sabina Kodra – ERAFILM, Αλβανία - Η ταινία συμμετείχε στο Crossroads Co-production Forum 2015
  2. Bad Poems, Σκηνοθεσία: Gábor Reisz, Παραγωγή: Julia Berkes - Proton Cinema, Συμπαραγωγή: Estelle Robin You - Les films du Balibari, Ουγγαρία-Γαλλία
  3. Charcoal, Σκηνοθεσία: Esmaeel Monsef, Παραγωγή: Etienne de Ricaud - Caractères Productions, Συμπαραγωγή: Nader T. Homayoun - Alias Films, Γαλλία-Ιράν
  4. Dead Horse Nebula, Σκηνοθεσία: Tarik Aktaş, Παραγωγή: Güneş Şekeroğlu - Hay Film, Συμπαραγωγή: Guillaume de Seille - Arizona Films, Τουρκία- Γαλλία
  5. Siren’s Call, Σκηνοθεσία: Ramin Matin, Παραγωγή: Emine Yıldırım, Oğuz Kaynak - Giyotin Film, Τουρκία
  6. Sister, Σκηνοθεσία: Svetla Tsotsorkova, Παραγωγή: Svetoslav Ovcharov - Omega Films, Συμπαραγωγή: Svetla Tsotsorkova, Βουλγαρία
  7. Snowing!, Σκηνοθεσία: Kristina Nedvědová, Παραγωγή: Jitka Kotrlová - Frame Films, Συμπαραγωγή: Barrandov Studio, Frame100r, Bystrouška, i/o post, Τσεχία
  8. Speak So I Can See You, Σκηνοθεσία: Marija Stojnic, Παραγωγή: Marija Stojnic, Milos Ivanovic – Bilboke, Συμπαραγωγή: Tibor Keser, Vanja Jambrovic - Restart, Σερβία-Κροατία
  9. Trot, Σκηνοθεσία: Xacio Baño, Παραγωγή: Luisa Romeo - Frida Films, Συμπαραγωγή: Marija Razgute - Ciobreliai Films, Ισπανία-Λιθουανία
  10. The Waiter, Σκηνοθεσία: Στιβ Κρικρής, Παραγωγή: Στιβ Κρικρής – Filmiki Productions, Συμπαραγωγή: Νικόλας Αλαβάνος, Ελλάδα
  11. Unpleasant (Δε Θέλω να Γίνω Δυσάρεστος), Σκηνοθεσία: Γιώργος Γεωργόπουλος, Παραγωγή: Γιώργος Γεωργόπουλος – Multivision, Συμπαραγωγή: Αντώνης Κοτζιάς - Yafka, Ελλάδα
  12. Zizotek, Σκηνοθεσία: Βαρδής Μαρινάκης, Παραγωγή: Κωνσταντίνος Βασίλαρος – StudioBauhaus, Συμπαραγωγή: Red Carpet Films, Ελλάδα, Βουλγαρία - Η ταινία συμμετείχε στο Crossroads Co-production Forum 2012

Στο τμήμα Works in Progress απονέμεται το βραβείο Lab Project Award του Eurimages για παραγωγές πρωτοποριακού χαρακτήρα έως και 50.000 ευρώ, ενώ η Αγορά για έβδομη συνεχή χρονιά συνεργάζεται με την εταιρεία Graal, η οποία προσφέρει το βραβείο συμπαραγωγής με υπηρεσίες post-production σε μια ταινία του Works in Progress.

Αγαπημένος φίλος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και του ελληνικού κοινού, ο ελληνικής καταγωγής αμερικανός σκηνοθέτης, παραγωγός και σεναριογράφος Αλεξάντερ Πέιν επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσει το νέο του φιλμ Μικρόκοσμος / Downsizing, που προβάλλεται στο 58ο ΦΚΘ. Με αυτή την αφορμή, ο Πέιν παραχώρησε συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2017, στην Αποθήκη Γ’, έχοντας δίπλα του τον στενό συνεργάτη του, διεθνούς φήμης διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ.

Περισσότερα...