Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αναθέτει τη δημιουργία των σποτ της 27ης διοργάνωσης στον χορογράφο Άντι Τζούμα, διερευνώντας τις εκλεκτικές συγγένειες ανάμεσα στον κινηματογράφο και τις παραστατικές τέχνες.
Στα σποτ της φετινής διοργάνωσης πρωταγωνιστούν εμβληματικά τοπόσημα της Θεσσαλονίκης, αλλά και τα πολυαγαπημένα σημεία και κτίρια όπου χτυπάει η καρδιά του Φεστιβάλ. Μια περιπλάνηση που ξεκινάει από το Φρούριο του Επταπυργίου και καταλήγει στην καρδιά της αστικής μητρόπολης, στην Προβλήτα Α΄ στο Λιμάνι και στο ιστορικό Ολύμπιον, την έδρα του Φεστιβάλ. Μέσα στη μυσταγωγία και στην ανωνυμία της σκοτεινής αίθουσας αλλά και έξω, στην πολύβουη και αέναη κινητικότητα των δρόμων και του λιμανιού, η αιθέρια και γεμάτη ζωντάνια χορογραφία του Άντι Τζούμα γίνεται αντιληπτή ως μια ωδή στην προσωπική έκφραση, ως ένα κάλεσμα για απελευθέρωση από κάθε είδους δεσμά, αλλά και ως μια πανηγυρική επιβεβαίωση του αρχέγονου δεσμού ανάμεσα στους ανθρώπους και τον τόπο τους.
Δείτε τα σποτ
Κάστρα: https://youtu.be/fsuHOQSRK6A
Ολύμπιον: https://youtu.be/A4up5ttxNGo
Λιμάνι: https://youtu.be/oFFzyE5oHhI
Ο Άντι Τζούμα σπούδασε χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης από το 2009 έως το 2012. Έχει διατελέσει χορευτής και χορογράφος σε παραγωγές σύγχρονου χορού, χοροθεάτρου και σωματικού θεάτρου, ενώ έχει συνεργαστεί με μια πληθώρα από σκηνοθέτες, χορογράφους και καλλιτεχνικές ομάδες, όπως τον Γιώργο Λάνθιμο, το DV8 Physical Theatre του Λονδίνου, τη χορευτική κολεκτίβα καλλιτεχνών CocoonDance Company, τον χορευτή Άντον Λάτσκι, τον χορογράφο Κωνσταντίνο Ρήγο, τον περφόρμερ Χάνες Λάνγκολφ και τη χορεύτρια Ερμίρα Γκόρο. Οι προσωπικές του δημιουργίες, που έχουν φιλοξενηθεί τόσο στη σκηνή όσο και στην οθόνη, περιλαμβάνουν τα έργα: Normal Day (2015), OK, That’s You, για το Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (2018), Παρασκήνιο για το ARC FOR DANCE Festival (2018), Tipping Point για το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας (2019), ΟΙΚΟΔΟΜΗ για το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου (2021), Big Plans (2022). Επιπλέον, έχει εργαστεί ως χορογράφος στην ταινία Ο Νόμος του Μέρφυ (2024) του Άγγελου Φραντζή, η οποία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο 65ο ΦΚΘ, αλλά και στην παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου Η Μάνα Κουράγιο και τα Παιδιά της (2024) σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού. Όπως δηλώνει ο ίδιος, όλες του οι καλλιτεχνικές ανησυχίες πηγάζουν από προβληματισμούς γύρω από τα κοινωνικά φαινόμενα, ενώ το ευρύτερο έργο του επικεντρώνεται σε τρεις βασικές θεματικές: τον έρωτα, τον θάνατο και τη μοναξιά.
Credits:
Σκηνοθεσία: Andi Xhuma
Διευθυντής Φωτογραφίας: Λεωνίδας Μιχελόπουλος
Μοντάζ / Χρώμα: Aeneas Tzopi
Α’ Βοηθός Κάμερας / Focus Puller: Αλέξανδρος Οικονομίδης
Ηλεκτρολόγος: Βαγγέλης Δρίτας