48ο ΦΚΘ: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΖΟΝ ΜΑΛΚΟΒΙΤΣ

48ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
16-25 Νοεμβρίου 2007
 
 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΖΟΝ ΜΑΛΚΟΒΙΤΣ
 
Για την παραγωγή, την υποκριτική, τον κινηματογράφο και το θέατρο μίλησε ο Τζον Μάλκοβιτς στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε την Κυριακή 18 Νοεμβρίου στο πλαίσιο του 48ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Ο δημοφιλής ηθοποιός, ο οποίος βρίσκεται στο Φεστιβάλ, με την ιδιότητα του παραγωγού για την ταινία Juno του Τζέισον Ράιτμαν, βρέθηκε στο πάνελ μαζί με τον επίσης διακεκριμένο παραγωγό Ράσελ Σμιθ.
 
Τον Τζον Μάλκοβιτς και τον Ράσελ Σμιθ καλωσόρισαν ο Πρόεδρος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Γιώργος Χωραφάς και η Διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Δέσποινα Μουζάκη. Μιλώντας για τον Αμερικανό ηθοποιό, η κ. Μουζάκη επεσήμανε ότι «πρόκειται για έναν ηθοποιό που σε κάθε του κινηματογραφική εμφάνιση τοποθετεί τον πήχη των κινηματογραφικών ερμηνειών στο επίπεδο που τους αξίζει. Υποψήφιος δύο φορές για το Όσκαρ ερμηνείας, κάτοχος δεκάδων άλλων υψηλών διακρίσεων ο Τζον Μάλκοβιτς είναι ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της εποχής του και η πλούσια καριέρα του, το λαμπρό πνεύμα του και το πολυσχιδές ταλέντο του δεν περιοριζεται μόνο στις στιγμές ερμηνευτικού μεγαλείου αλλά επεκτείνετε στους τομείς της σκηνοθεσίας και της παραγωγής».
 
Απο την πλευρά του ο πρόεδρος του Φεστιβάλ κ. Γιώργος Χωραφάς τόνισε ότι «ο ταλαντούχος ηθοποιός προσπαθεί πάντοτε να μας «πει» κάτι ζωντανό είτε βρίσκεται επί της σκηνής, είτε βρίσκεται μπροστά την κάμερα».
 
Κάνοντας λόγο για την παραγωγή της ταινίας Juno, ο Ράσελ Σμιθ είπε οτι όλα ξεκίνησαν απο το σενάριο στο οποίο βασίστηκαν από την αρχή, ένα εξαιρετικό σενάριο, με μια πρωτότυπη ιδέα.
 
Όταν ο Τζον Μάλκοβιτς ρωτήθηκε για τη συνεργασία τους, απάντησε ότι με τον Ράσελ Σμιθ γνωρίζονται από 18 ετών και είναι πολύ καλοί φίλοι. Στη συνέχεια εξήγησε ότι η δική του ανάμειξη στο Junoπεριορίστηκε κυρίως στο να κρατάει σημειώσεις και παρατηρήσεις πάνω στα σενάρια.
 
 
Σχολιάζοντας το θέμα της ταινίας είπε χαρακτηριστικά: «Αυτό που μου άρεσε ήταν ότι είχαμε στα χέρια μας ένα σενάριο για έφηβους και θέλαμε να φανεί ρεαλιστικό και ταυτόχρονα συναισθηματικό. Αυτόν τον συνδυασμό δουλέψαμε πολύ με τον σκηνοθέτη». Και πρόσθεσε: «Στόχος μιας επιτυχημένης συνεργασίας με ένα σκηνοθέτη είναι να μοιράζεστε το ίδιο όραμα, αλλά και να εμπιστεύεται ο ένας τον άλλον απόλυτα, κάτι που επιτυγχάνεται με το πέρασμα του χρόνου.
 
Για τις καλλιτεχνικές διαφορές ανάμεσα στον κινηματογράφο και το θέατρο ο Μάλκοβιτς είπε ότι «το πραγματικό έργο που έχει να κάνει κανείς όταν αναλαμβάνει μία θεατρική παράσταση είναι να δημιουργήσει μία ζωντανή εμπειρία κάθε μέρα, ενώ ο κινηματογράφος δεν αλλάζει. Δεν αλλάζει τίποτα, αν ένας ηθοποιός παίξει διαφορετικά από μέρα σε μέρα».
 
Μιλώντας για τον αμερικανικό ανεξάρτητο κινηματογράφο ο δημοφιλής ηθοποιός τόνισε ότι «πλέον έχει γίνει ένα μικρό κομμάτι του συστήματος των μεγάλων στούντιο, και ότι ως ανεξάρτητος παραγωγός έχει δει τεραστια διαφορά στον τρόπο με τον οποίον γίνονται οι παραγωγές στις ΗΠΑ τα τελευταία πέντε χρόνια.
 
Σχολιάζοντας τις διαφορές στον τρόπο εργασίας σε Ευρώπη και Αμερική, ο Τζον Μάλκοβιτς ανέφερε οτι έχει γυρίσει τις περισσότερες ταινίες του στην Ευρώπη όχι γιατί το σχεδίασε αλλά γιατί έτυχε: «Δεν πιστεύω οτι υπάρχει μεγάλη διαφορά σε σχέση με τη δουλειά. Καθένας που κάνει μία ταινία οπουδήποτε στον κόσμο, επιθυμεί μόνο να έχει καλό αποτέλεσμα. Είτε είναι στην Αμερική, είτε είναι στην Ευρώπη», είπε χαρακτηριστικά.
 
Αναφορικά με τον τρόπο που λειτουργεί ένας ηθοποιός στο θέατρο και στον κινηματογράφο, ο Τζον Μάλκοβιτς σημείωσε ότι : «Το να παίξει κανείς σε μία ταινία και το να παίξει σε ένα θέατρο, αν το συγκρίνουμε με τη μουσική, έχει τη σχέση που μπορεί να έχει ένας πιανίστας και ένας σαξοφωνίστας. Είναι και οι δύο μουσικοί αλλά δεν σημαίνει ότι το να είναι κανείς καλός πιανίστας μπορεί να τον βοηθήσει να παίξει εξίσου καλά το σαξόφωνο».