48ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
16-25 Νοεμβρίου 2007
ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΖΟΝΤΑΣ 19/11
Ιστορίες αγάπης, εγκλήματα τιμής, η ίδια η ανθρώπινη φύση και οι σκοτεινές πλευρές της, συζητήθηκαν στο Κουβεντιάζοντας την Δευτέρα 19 Νοεμβρίου. Στην κουβέντα συμμετείχαν οι Handan Ipekci, σκηνοθέτις από την Τουρκία, η οποία συμμετέχει στο Φεστιβάλ με την ταινία Hidden Faces, ταινία που χρηματοδοτήθηκε από το Balkan Fund του Φεστιβάλ, Carlos Contreras, από το Μεξικό, σεναριογράφος της ταινίας Blue Eyelids, Γιώργης Φωτόπουλος, σκηνοθέτης της ταινίας - ελληνογερμανικής συμπαραγωγής - Άκου, Άγγελος Σπάρταλης, σκηνοθέτης του Το μήλο μεσα στο κεφάλι σου και ένας από τους τέσσερις σκηνοθέτες της ταινίας Την καρδια μου πλήγωσες και Brillante Mendoza, από τις Φιλιππίνες, σκηνοθέτης της ταινίας Foster Child.
Κοινό στοιχείο στις πέντε ταινίες είναι ότι υπάρχει ένα φιλμ μέσα στο φιλμ. Ο πρωταγωνιστής της ταινίας Hidden Faces παρακολουθεί ένα ντοκιμαντέρ για τα εγκλήματα τιμής στην Τουρκία, ενώ στην ταινία Blue Eyelids οι πρωταγωνιστές παρακολουθούν μια ιστορία αγάπης, ωστόσο δεν μπορούν να ερωτευθούν μεταξύ τους. Ο κ. Φωτόπουλος αναφορικά με την ταινία του δήλωσε: «Όταν ξεκινάς να διηγείσαι μια ιστορία ανοίγουν πόρτες μπροστά σου, δημιουργούνται πιθανότητες να κάνεις νέα πράγματα». Σε πολλαπλά επίπεδα κινείται η ταινία του κ. Σπάρταλη καθώς στο φιλμ του, δεν έχουν σημασία μόνο οι ηθοποιοι και ο διάλογος που γίνεται μεταξύ του άντρα και τις γυναίκας, αλλά και οι ζωγραφιές που πολλές φορές αντικαθιστούν πρόσωπα και συναισθήματα. Μια περίεργη ερωτική ιστορία περιγράφει ο σεναριογράφος Carlos Contreras. «Το κοινό μπορεί να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα», υποστηρίζει και συνεχίζει λέγοντας ότι η ταινία φορά σε μια δραματική κωμωδία για δυο ανθρώπους που προσπαθούν να ερωτευτούν αλλά δεν μπορούν. Αφιερωμένο στην αγάπη είναι και το φιλμ του κ. Mendoza. Πρόκειται για την ιστορία ενός παιδιού που θα δοθεί για υιοθεσία στις ΗΠΑ ωστόσο την προσωρινή του επιμέλεια έχει αναλάβει μια φτωχή οικογένεια από τις Φιλιππίνες. «Είναι πολύ συγκινητική ιστορία, ιδιαίτερα η σκηνή που η γυναίκα πηγαίνει να παραδώσει το παίδί στους νεόυς του γονεις», επεσήμανε η Αγγελική Κόντις, συντονίστρια του Κουβεντιάζοντας.
Αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίον ξεκίνησε η συγγραφή του σεναρίου ο κ. Σπάρταλης ανέφερε πως η πρώτη γραφή είχε γίνει όταν ήταν 17 ετών: «Ήθελα εκατομμύρια για να γυρίσω το σενάριο», είπε, ωστόσο πρόσθεσε ότι άφησε αρκετά εκτός ταινίας, αρκετά από αυτά που είχε φανταστεί, προκειμένου να μην υπερβεί τον αρχικό προϋπολογισμό. «Είναι ψηφιακό φιλμ και αυτό βοήθησε στο να μην ξοδέψουμε χρήματα», τόνισε ο κ. Σπάρταλης και χαριτολογώντας είπε ότι οι ηθοποιοί πληρώθηκαν με δωρεάν διακοπές στο σπίτι του στη Κρήτη. Δυσκολία στη συγκέντρωση πόρων αντιμετώπισε και η κ. Ipekci. «Ήταν εύκολο για μένα να γράψω το σενάριο, το δύσκολο ήταν να βρω τα χρήματα», είπε και πρόσθεσε ότι πρόκειται για μια ανεξάρτητη παραγωγή που χρηματοδοτήθηκε μεταξύ άλλων και από το υπουργείο πολιτισμού της Τουρκίας.
Ο κ. Φωτόπουλος από την πλευρά του τόνισε επίσης πως δυσκολεύτηκε στην εύρεση χρημάτων, ωστόσο βρήκε τον πρώτο χρηματοδότη στο πρόσωπο της μητέρας του. «Το φιλμ μπορεί να έγινε με λίγα χρήματα, όμως υπήρχε πολύς ενθουσιασμός από όλους τους συντελεστές», πρόσθεσε ο σκηνοθέτης. Το ίδιο συμμερίστηκε για την ταινία και ο κ. Mendoza, ο οποίος με ελάχιστη χρηματοδότηση, κατάφερε να ολοκληρώσει την ταινία του, χάρη στον ενθουσιασμό και την αγάπη των συνεργατών του.