48o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
16-25 Νοεμβρίου 2007
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
MASTERCLASSES ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ
Την εμπειρία της δημιουργίας των ταινιών του Η Τρύπα και ο Κύκλος - δύο μικρού μήκους animation που απέσπασαν πολλές διακρίσεις και βραβεία σε φεστιβάλ κινηματογράφου τόσο της Ελλάδας όσο και του εξωτερικού - και τα πρώτα του βήματα στον κινηματογράφο μοιράστηκε με το κοινό ο σκηνοθέτης Ιορδάνης Ανανιάδης, στο masterclass που έδωσε την Τρίτη 20 Νοεμβρίου , το μεσημέρι, στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.
Τον Ιορδάνη Ανανιάδη παρουσίασε ο δημοσιογράφος Βαγγέλης Ρητάς ενώ παρών ήταν και ο Πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων σκηνοθετών Χάρης Παπαδόπουλος .
Ο Ιορδάνης Ανανιάδης μίλησε για τον τρόπο με τον οποίο δούλεψε την ταινία του Η Τρύπα, την τεχνοτροπία της αλλά και τη φιλοσοφία της. Όπως χαρακτηριστικά είπε, έγινε με τρόπο τελείως αλληγορικό και αφαιρετικό: «Η κίνηση είναι το Α και το Ω στο animation. Η ταινία στο μεγαλύτερο μέρος της είναι μονοπλάνο, η κάμερα δηλαδή ακολουθεί τον ήρωα και ο θεατής βλέπει ό,τι συμβαίνει γύρω από αυτόν. Υπάρχει μεγάλη αφαίρεση στο background». Ο κ. Ανανιάδης αναφέρθηκε και στο storyboard. Είπε ότι βοηθάει σε πάρα πολλά πράγματα γιατί δίνει κατευθύνσεις στον σκηνογράφο και τον σκηνοθέτη . «Σε όλες τις καλές και ακριβές παραγωγές χρησιμοποιούν storyboard και layout που είναι το στήσιμο των storyboard σε κανονική κλίμακα».
Ο κ. Ανανιάδης έδειξε στο κοινό τα πρωτότυπα σχέδια πάνω στα οποία γυρίστηκε η ταινία του: «Η ταινία έχει σχεδιαστεί πάνω σε χαρτί
και όχι σε ζελατίνα που είναι ο κλασικός τρόπος σχεδίασης κινουμένου σχεδίου», είπε και τόνισε πως όταν ο ίδιος ξεκίνησε τις σπουδές του δεν υπήρχαν εξειδικευμένες σχολές animation στην Ελλάδα, σε αντίθεση με το εξωτερικό . Πρόσθεσε ακόμη πως σε όλες τις σχολές πρέπει πρώτα να διδάσκεται το κλασικό κινούμενο σχέδιο και μετά το computer animation και όχι το αντίθετο όπως συνήθως συμβαίνει: «Το computer animation είναι πιο κοντά στον κινηματογράφο παρά στο animation» ανέφερε, και συμπλήρωσε πως με το κινούμενο σχέδιο κάνεις πράγματα που δεν μπορείς να κάνεις με τον κινηματογράφο: «Μπορείς να σκοτώσεις το χαρακτήρα σου και μετά από ένα δευτερόλεπτο τον ξαναζωντανέψεις. Αυτή είναι η μαγεία του κινουμένου σχεδίου».
Κλείνοντας ο κ. Ανανιάδης δήλωσε πως ετοιμάζει την νέα του ταινία που θα έχει τίτλο 12410 και ένα τριαντάφυλλα, από την οποία μάλιστα έδειξε στο κοινό και τα πρώτα storyboards.
- Τα masterclasses πραγματοποιούνται καθημερινά στις 13.30 (έως και Παρασκευή 23 Νοεμβρίου) στο Επαγγελματικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Την εμπειρία τους θα καταθέσουν και οι σκηνοθέτες, Λάκης Παπαστάθης, Λευτέρης Ξανθόπουλος και Δήμος Αβδελιώδης.