48ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
16-25 Νοεμβρίου 2007
Ο JIM GIANOPULOS ΣΤΟ
48Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
«Aυτό το βραβείο αντιπροσωπεύει δύο πράγματα που αγαπώ πολύ, το σινεμά και την Eλλάδα». Mε αυτά τα λόγια ο ελληνικής καταγωγής Jim Gianopulos, επικεφαλής της 20thCentury Fox και ένας από τους ισχυρότερους ανθρώπους της βιομηχανίας του Xόλιγουντ, παρέλαβε τον Xρυσό Aλέξανδρο από τα χέρια του Προέδρου του Φεστιβάλ Kινηματογράφου Θεσσαλονίκης Γιώργου Xωραφά και της Διευθύντριάς του Δέσποινας Mουζάκη, στην τελετή λήξης του 48ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Στις δύο ημέρες που έμεινε στη Θεσσαλονίκη ως επίσημος προσκεκλημένος του Φεστιβάλ, ο Jim Gianopulos μοιράστηκε την πολύτιμη εμπειρία του από το χώρο της κινηματογραφικής βιομηχανίας, τόσο με ανθρώπους του ελληνικού σινεμά, όσο και με κινηματογραφόφιλους από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι έφυγε με τις αποσκευές του πλουσιότερες κατά αρκετά σενάρια, καθώς δεν έλειψαν οι νέοι δημιουργοί που τον προσέγγισαν με την ελπίδα μιας κινηματογραφικής πορείας στο εξωτερικό.
Στο πολύ ενδιαφέρον masterclass που είχε δώσει νωρίτερα την Kυριακή 25 Nοεμβρίου, ο κ. Gianopulos μίλησε για βασικά - φλέγοντα - ζητήματα στον χώρο του κινηματογράφου. Πιο συγκεκριμένα, είπε χαρακτηριστικά...
Για την διανομή:
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα για ένα νέο δημιουργό σήμερα δεν είναι το κόστος της παραγωγής, το οποίο με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας έχει μειωθεί στο ελάχιστο, αλλά η διανομή. Στην Aμερική μπορείς να κάνεις μια ταινία με 2-3 εκατομμύρια δολάρια, αλλά χρειάζεσαι τα τριπλάσια χρήματα για να κάνεις αυτήν την ταινία γνωστή στον κόσμο»
Για τις μη αγγλόφωνες ταινίες στο Χόλιγουντ:
«Δεν υπάρχει κάποια είδους προκατάληψη απέναντί τους, απλώς το αμερικάνικο κοινό δεν έχει συνηθίσει να παρακολουθεί ταινίες με υπότιτλους. Τα ξενόγλωσσα φιλμ έχουν εξ ορισμού καλύτερη απήχηση στις χώρες καταγωγής τους. Η Πολίτικη κουζίνα για παράδειγμα θα ήταν πολύ δύσκολο να έχει επιτυχία στην Αμερική μιας και θα έπρεπε πρώτα να εξηγηθούν οι ιστορικές αναφορές της στο αμερικανικό κοινό.
Για το τι απαιτείται για να βρει μια ταινία το κοινό της:
«Απαιτούνται δυο πράγματα: Η εύκολη πρόσβαση του κοινού - μέσω internet και DVD - και το χαμηλό κόστος παραγωγής που επιτυγχάνεται με τα ψηφιακά μέσα».
Για την ανάπτυξη σεναρίου:
«Όταν χτίζεις ένα μουσείο 200.000.000 δολαρίων, πρέπει να έχεις κάνει καλή προετοιμασία. Αυτή η προετοιμασία για εμάς είναι το σενάριο. Δεν βρίσκεις μια ταινία στο δρόμο. Συνήθως αγοράζεις τα δικαιώματα από κάποιο βιβλίο, και το μετατρέπεις σε σενάριο. Δεν είναι όμως τόσο εύκολο, όσο ακούγεται. Είναι μια καλλιτεχνική διαδικασία, η οποία απαιτεί μεγάλη προσπάθεια από αυτούς που την αναλαμβάνουν».
Για τις νέες τεχνολογίες 3D και Real-D:
«Μερικοί από τους κορυφαίους σκηνοθέτες παγκοσμίως, όπως ο Σπίλμπεργκ, ο Κάμερον, ο Ζεμέκις, και ο Τζάκσον, χρησιμοποιούν πλέον το 3D. Όσο μεγαλώνουν οι οθόνες στο σπίτι, πρέπει και εμείς να εφευρίσκουμε καινούριους τρόπους που θα ξαναφέρουν τους θεατές στις κινηματογραφικές αίθουσες».