Για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη φιλοξενείται το εξαιρετικά σημαντικό πρόγραμμα Moving Docs, στο πλαίσιο της Αγοράς Ντοκιμαντέρ του 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, από την Πέμπτη έως το Σάββατο 10 Μαρτίου 2018, στην Αποθήκη Γ’ και την αίθουσα «Τάκης Κανελλόπουλος», εντός του Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Μέσα από ένα δίκτυο 19 Ευρωπαίων εταίρων, η πλατφόρμα Moving Docs επιτρέπει σε μια επιλογή από τα καλύτερα ευρωπαϊκά ντοκιμαντέρ να περάσουν τα σύνορα των χωρών παραγωγής τους και να βρουν το κοινό τους σε περισσότερες από 20 επικράτειες.
Η πρώτη μέρα του workshop του Moving Docs περιελάμβανε τρεις παρουσιάσεις. Τους συμμετέχοντες καλωσόρισε στη δράση η Cecilie Bolvinkel, EDN Network and Partnerships Manager στο Moving Docs, δίνοντας αρχικά τη σκυτάλη στους Andrea Arvidsson και Maja Lindquist, που διευθύνουν την εταιρεία Doc Lounge με έδρα το Μάλμε της Σουηδίας. Ο φορέας δραστηριοποιείται σε 19 σκανδιναβικές πόλεις και έχει ως αντικείμενο τόσο τη διανομή σκανδιναβικών ντοκιμαντέρ όσο και τη διεξαγωγή προωθητικών παράλληλων εκδηλώσεων. Τα κυριότερα σημεία που έθιξαν οι δύο ομιλήτριες, με βάση την εμπειρία τους από τις δραστηριότητες της εταιρίας Doc Lounge ήταν τα εξής:
Στη συνέχεια, πήρε τον λόγο ο Ben Kempas, ιθύνων νους της εταιρίας Film & Campaign, που εδρεύει στο Εδιμβούργο και αναλαμβάνει την εκπόνηση προωθητικών εκστρατειών, με τομέα εξειδίκευσης τα ντοκιμαντέρ, ο οποίος έδωσε έμφαση στα ακόλουθα σημεία:
Ακολούθως, οι συμμετέχοντες στο workshop χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες εργασίας, με την καθεμία από αυτές να επικεντρώνεται σε ένα ξεχωριστό case study, με κεντρικό θέμα τα ντοκιμαντέρ Over the Limit, Golden Dawn Girls και Silvana, τα οποία προβάλλονται στο φετινό φεστιβάλ. Η ομάδα εργασίας με αντικείμενο το ντοκιμαντέρ Over the Limit της Marta Prus, που έχει στο επίκεντρό του τη ζωή της ρωσίδας αθλήτριας της ρυθμικής γυμναστικής Margarita Mamun, είχε ως συντονίστρια τη Johanna Solecka, υπεύθυνη στον τομέα του Facebook marketing για λογαριασμό διεθνών φεστιβάλ, και κατέληξε στις εξής διαπιστώσεις:
Προσδοκώμενο κοινό του συγκεκριμένου ντοκιμαντέρ:
Φορείς με τους οποίους θα μπορούσε να δομηθεί μια συνεργασία για την προώθηση του συγκεκριμένου ντοκιμαντέρ:
Ενέργειες που θα μπορούσαν να συνδράμουν στην προώθηση του συγκεκριμένου ντοκιμαντέρ:
Στο φινάλε της διαδικασίας του brainstorming, τον λόγο πήρε η Amilie Leenahardt του τηλεοπτικού δικτύου ARTE, η οποία ανέφερε πως το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ θα κάνει πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2018 στους γαλλικούς και γερμανικούς τηλεοπτικούς δέκτες, στην prime time ζώνη, ενώ στην πλατφόρμα του ARTE θα κυκλοφορήσει σε τέσσερις ακόμη γλωσσικές εκδοχές: αγγλικά, ιταλικά, ισπανικά, πολωνικά. Αμέσως μετά, τη συζήτηση έκλεισε η συντονίστρια κα. Solecka, η οποία υπογράμμισε τη σημασία της δημιουργίας μιας βασικής σελίδας στο Facebook, παγκόσμιας εμβέλειας, ξέχωρα από τις επιμέρους σελίδες σε κάθε χώρα όπου θα κυκλοφορεί το εκάστοτε ντοκιμαντέρ, ενώ διευκρίνισε πως τα προωθητικά βίντεο στο Facebook θα ήταν προτιμότερο να μην προέρχονται από το YouTube, καθώς, σε μια τέτοια περίπτωση, ο αλγόριθμος του facebook θα τα «εξαφάνιζε».
Η τρίτη και τελευταία παρουσίαση της πρώτης ημέρας του workshop στο πλαίσιο του Moving Docs ήταν η εισήγηση του Ben Johnson, Διευθύνοντα Συμβούλου στην εταιρεία τεχνολογίας μέσων Gruvi, που βοηθά επιχειρήσεις ψυχαγωγίας να προσεγγίσουν και να αποκτήσουν ένα σταθερό διαδικτυακό κοινό. O κ. Johnson μοιράστηκε πολύτιμες πληροφορίες που μπορούν να βοηθήσουν στο ψηφιακό μάρκετινγκ των ταινιών, ενώ παράλληλα μίλησε για τις δυνατότητες προσέγγισης και επικοινωνίας με το κοινό, καθώς και για τα νέα εργαλεία και τις πρακτικές του μάρκετινγκ:
Ποιοι είναι οι παράγοντες που δεν λαμβάνει υπόψη της η κινηματογραφική βιομηχανία στην εποχή μας;
Ποια στοιχεία πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά προκειμένου να διαμορφωθεί μια ξεκάθαρη εικόνα του σύγχρονου τοπίου όσον αφορά τις ταινίες που βγαίνουν στις αίθουσες, αλλά και τον τομέα του home entertainment;
Ποια είναι τα σημεία στα οποία πρέπει να διαφοροποιηθούν οι δημιουργοί από τις συνήθεις πρακτικές των εταιρειών διανομής;