59ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ || 1-11/11/2018
Training Day Αγοράς: Ένας πρακτικός οδηγός για παραγωγούς και σκηνοθέτες
Πολύτιμες πρακτικές συμβουλές και οδηγίες μοιράστηκαν με νέους παραγωγούς και σκηνοθέτες καταξιωμένοι επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου, στη δράση Training Day της Αγοράς, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το CED Media Greece, την Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2018, στην Αποθήκη Γ΄, στο πλαίσιο του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Στόχος της πρωτοβουλίας, να παρέχει χρήσιμες κατευθυντήριες γραμμές που ρίχνουν φως στους τρόπους και τις διαδικασίες μέσω των οποίων μπορούν να επιτευχθούν διεθνείς συμπαραγωγές και συνεργασίες.
Στο φετινό Training Day παρουσιάστηκαν πληροφορίες για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σαγκάης σε μια προσπάθεια προσέλκυσης συμπαραγωγών Κίνας-Ελλάδας, πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις του Hellenic Film Commission του ΕΚΚ καθώς και του EKOME, δόθηκαν συμβουλές για το film marketing από εκπροσώπους της Heretic Asterisk, ενώ επίσης παρουσιάστηκαν σημεία-κλειδιά για το Blockchain, το ίντερνετ του μέλλοντος.
Στο πρώτο σκέλος της δράσης, μια τριμελής αντιπροσωπεία από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σανγκάης, αποτελούμενη από τους Janwen Shen (director), Edward Xu (Manager SIFF Market) and Qi Yan (manager), έδωσε στο κοινό μια σφαιρική εικόνα ενός φεστιβάλ που μπήκε στον παγκόσμιο φεστιβαλικό χάρτη το 1993 και κατόρθωσε πολύ σύντομα να καταστεί ένα από τα μεγαλύτερα και πιο εξωστρεφή φεστιβάλ της Ασίας.
Στατιστικά στοιχεία για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σανγκάης
Συνοπτική παρουσίαση του τμήματος της Αγοράς του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σανγκάης
Πρόσθετες πληροφορίες
Στο δεύτερο σκέλος του Training Day το λόγο πήρε η Βένια Βέργου, διευθύντρια Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών, η οποία παρουσίασε αναλυτικά τις ενέργειες και τα βήματα που έχουν γίνει από πλευράς της Hellenic Film Commission (HFC) του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, με στόχο την προσέλκυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα.
Ποιοι είναι οι κύριοι σκοποί της HFC;
Συμμετοχή της HFC σε διεθνείς φορείς
Ημερολόγιο προσεχών εκδηλώσεων
Χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τη χορήγηση αδειών για γυρίσματα:
Τα συγκριτικά και στρατηγικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας στην προσέλκυση ξένων παραγωγών:
Ενέργειες και βήματα που έχουν συντελεστεί (ή πρόκειται να συντελεστούν) προς τη σωστή κατεύθυνση:
Στο τρίτο σκέλος του Training Day τον λόγο πήρε η εκπρόσωπος του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) Λίνα Μανωλοπούλου, η οποία παρουσίασε όλα όσα ισχύουν με το σύστημα Greek Cash Rebate, μέσω του οποίου οι ξένοι παραγωγοί που γυρίζουν ταινίες στην Ελλάδα λαμβάνουν επιχορηγήσεις.
Ποιες δαπάνες είναι επιλέξιμες για κάθε καλλιτεχνική παραγωγή από το πρόγραμμα του Cash Rebate;
Κατάλογος παραγωγών που δεν πληρούν τα κριτήρια του προγράμματος Cash Rebate
Αιτήσεις
Στο τέταρτο σκέλος του Training Day τον λόγο πήρε η Βίκυ Μίχα (Heretic Asterisk Film), η οποία μοιράστηκε με το κοινό τις επαγγελματικές της εμπειρίες όσον αφορά τις στρατηγικές του μάρκετινγκ στην κινηματογραφική παραγωγή.
Τι είδους εργαλεία υπάρχουν ούτως ώστε να παρουσιάσει κάποιος το κινηματογραφικό του πρότζεκτ;
Πρώτος τύπος εργαλείων: B2B Materials
Κατά κάποιο τρόπο, πρόκειται για το πώς δρα η βιομηχανία εντός της βιομηχανίας. Χρησιμοποιούνται για να παρουσιαστεί και να γίνει γνωστό το πρότζεκτ στους επαγγελματίες της βιομηχανίας, προκειμένου να προσελκυστούν διανομείς και sales managers.
Δεύτερος τύπος εργαλείων: B2C Materials
Χρησιμοποιούνται με σκοπό να γίνει γνωστό το πρότζεκτ στο κοινό, επομένως όταν βγει η ταινία στις αίθουσες είναι εξαιρετικά σημαντικό να επιλεγεί το είδος των εργαλείων του μάρκετινγκ που θα χρησιμοποιηθούν και ο τρόπος με τον οποίο θα παρουσιαστεί η ταινία στο ευρύ κοινό. Έχουν εκπονηθεί πολλές μελέτες που προσφέρουν στοιχεία για τις τάσεις που ακολουθεί το ευρωπαϊκό κοινό στην εποχή μας. Οι ταινίες που γυρίζονται στην Ευρώπη θεωρείται ότι διαθέτουν πρωτότυπο περιεχόμενο, ότι διεγείρουν την κριτική σκέψη, αλλά την ίδια στιγμή φέρουν την ταμπέλα της «αργής ταινίας», με πλοκή που κουράζει τον θεατή. Τα τρέιλερ αξιολογούνται ως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο πειθούς για τον θεατή. Επίσης, εξακολουθεί να ισχύει ότι η πιο αποτελεσματική τεχνική μάρκετινγκ έγκειται στη στόμα-με-στόμα διαφήμιση. Οι συγκεκριμένες μελέτες είναι απαραίτητες προκειμένου να συγκεντρώσουν οι ενδιαφερόμενοι στοιχεία και δεδομένα που θα βοηθήσουν στην παρουσίαση της ταινίας στην κινηματογραφική βιομηχανία.
Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι πυλώνες μιας ανάλυσης μάρκετινγκ;
Ποια είναι τα σημαντικότερα εργαλεία σε μια στρατηγική μάρκετινγκ;
Εξαρτάται, φυσικά, από το είδος της στρατηγικής που θα επιλεγεί. Επίσης, τα εργαλεία διαφοροποιούνται ανάλογα με το στάδιο (πχ ανάπτυξη της ταινίας / έξοδός της στις αίθουσες). Ορισμένα από τα σημαντικότερα εργαλεία είναι τα εξής:
Πόσο σημαντικό είναι το τρέιλερ για μια ταινία;
Πώς πρέπει να χρησιμοποιούνται οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης;
Πρέπει να έχετε πάντα κατά νου το πώς, το τι και το πότε, διότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πολύ συχνά χρησιμοποιούνται με λανθασμένο τρόπο, απόρροια και του γεγονότος ότι θεωρούνται μια εξαιρετικά φτηνή λύση για το μάρκετινγκ της ταινίας. Απαιτείται πλάνο και στρατηγική, αυτά τα μέσα λέγονται κοινωνικής δικτύωσης για κάποιο λόγο. Για να εξασφαλίσετε την απήχηση, πρέπει να προσφέρετε κάτι διαφορετικό, να βρείτε τη φωνή που ταιριάζει στη δική σας ταινία.
Στο τελευταίο σκέλος του Training Day το οποίο έφερε τον τίτλο «Ο κόσμος σε αναμονή: το Blockchain και οι νέοι δρόμοι της ανεξάρτητης κινηματογραφικής διανομής», ο Jordi Wijnalda, curator και συντονιστής περιεχομένου στη Cinemarket, μίλησε για το Blockchain και την online εταιρία Cinemarket.
Σε τι συνίσταται το Blockchain;
Ποια είναι η σύνδεσή του με την κινηματογραφική βιομηχανία;