Ειδική προβολή COSMOTE TV
Πρεμιέρα του πρώτου επεισοδίου από την τρίτη σεζόν της σειράς Έτερος Εγώ
Η πρεμιέρα του πρώτου επεισοδίου από την τρίτη σεζόν της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς Έτερος Εγώ της COSMOTE TV, με τίτλο Νέμεσις - Η αρχή του τέλους, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου, στην αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη, κλείνοντας τις εκδηλώσεις της νέας ενότητας της Αγοράς, Agora Series. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, Ορέστης Ανδρεαδάκης, προλόγισε την εκδήλωση: «Εγκαινιάσαμε μια καινούργια δράση, ένα νέο τμήμα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και στην Αγορά, το Agora Series, όπου από του χρόνου θα υποδεχόμαστε και τηλεοπτικές σειρές μυθοπλασίας». Στη συνέχεια, κάλεσε στη σκηνή τον Δημήτρη Μιχαλάκη, Executive Director της COSMOTE TV, και τον σκηνοθέτη του Έτερος Εγώ, Σωτήρη Τσαφούλια.
Ο κ. Μιχαλάκης μίλησε για τη συνεργασία της COSMOTE TV με τον κ. Τσαφούλια: «Ήταν μια περίοδος που θέλαμε να μπούμε στη μυθοπλασία, γιατί στην ελληνική τηλεόραση υπήρχαν μόνο τα ριάλιτι κι εμείς θέλαμε να διαφοροποιηθούμε. Ένα βράδυ έτυχε να δω στο YouTube την ταινία Έτερος Εγώ κι εκεί κατάλαβα ότι υπάρχει δημιουργία στην Ελλάδα, η οποία ταιριάζει με το δικό μας όραμα. Την επόμενη μέρα, μέσω ενός κοινού γνωστού, ήρθε ο Σωτήρης στο γραφείο μου μαζί με την παραγωγό Φένια Κοσοβίτσα από την Blonde, η οποία βοήθησε πάρα πολύ στο να υλοποιήσουμε το όραμα του Σωτήρη».
Ο σκηνοθέτης πήρε τον λόγο και ανέφερε ότι ένας κύκλος κλείνει ακριβώς στο σημείο που ξεκίνησε: «Σ ’αυτή εδώ την αίθουσα άνοιξε ο κύκλος του Έτερος Εγώ και η αρχή του τέλους, που είναι και ο τίτλος του επεισοδίου θα γραφτεί πάλι εδώ, οπότε έχουμε κάνει έναν τέλειο κύκλο και είμαι πάρα πολύ χαρούμενος γι’ αυτό, γιατί, όπως είχα πει και τότε, όταν προλόγιζα την ταινία, αγαπώ πάρα πολύ τη Θεσσαλονίκη». Μίλησε για την ανησυχία του δημιουργού μιας σειράς, όχι μόνο για την ιστορία που θέλει να πει, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να την παρουσιάσει, ώστε να μη χάσει τον θεατή. Σημείωσε, ωστόσο, ότι σε αυτόν τον κύκλο δεν είχε αυτή την ανησυχία, καθώς έκανε τη σειρά έχοντας στο μυαλό του το κοινό της, όσους την ξέρουν και θέλουν να την παρακολουθήσουν. Τόνισε, επίσης, ότι ο ίδιος και η σεναριογράφος και σκηνοθέτις Κατερίνα Φιλιώτου, με την οποία συνεργάζονται, είχαν την ελευθερία από την COSMOTE TV και τη Φένια Κοσοβίτσα να φτιάξουν τον πιο ευαίσθητο και ανθρωποκεντρικό κύκλο της σειράς, χωρίς να χάνει την ταυτότητά της. «Η μεγαλύτερη επιτυχία του να κάνει κανείς σινεμά ή θέατρο είναι αυτή ακριβώς η στιγμή, η επαφή με το κοινό και είμαι ευγνώμων γι’ αυτό» σημείωσε. Πριν την προβολή του επεισοδίου, ο κ. Μιχαλάκης ευχαρίστησε, επιπλέον, το ΕΚΟΜΕ και τον Λεωνίδα Χριστόπουλο, Γενικό Γραμματέα Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, που ήταν επίσης παρών στην πρεμιέρα, ενώ ο κ. Τσαφούλιας ευχαρίστησε τον Ηλία Λεδάκη, υπεύθυνο Σχεδιασμού Παραγωγής, τον Claudio Bolivar, διευθυντή φωτογραφίας, και τους ηθοποιούς. Μετά την προβολή του επεισοδίου, ακολούθησε Q&A με το κοινό και τους δύο σεναριογράφους της σειράς, τον κ. Τσαφούλια και την κ. Φιλιώτου. «Έπρεπε να παίξουμε άλλο ένα επεισόδιο», είπε, αρχικά, ο σκηνοθέτης, προκαλώντας τις επευφημίες του κοινού.
Σε ερώτηση για την αρχική ιδέα, οι σεναριογράφοι απάντησαν πως η ιδέα πίσω από την ταινία ήταν οι φίλιοι αριθμοί του Πυθαγόρα, ενώ η ιδέα στην οποία βασίστηκε η σειρά ήταν οι άθλοι του Θησέα: «Εκεί η Κατερίνα Φιλιώτου ήταν η πρώτη που με κράτησε στην πιστότητα του σύμπαντος, με την έννοια ότι είναι κάπως υπερβολικό στην Ελλάδα να έχουμε δύο κατά συρροή δολοφόνους που ακολουθούν αρχαίο μύθο κι αυτό έπρεπε να το αντιμετωπίσουμε κάπως σεναριακά. Αυτός ήταν και ο μπούσουλας και για τις επόμενες σεζόν, ότι, αφού κάναμε τον Θησέα, μετά περάσαμε στην κάθαρση, που έπρεπε πάλι να έχει το στοιχείο μας -μύθο, αλληγορία, ερμηνεία, εξήγηση-, αλλά να έχει και μία συνέχεια, γιατί δεν μπορούσαμε να έχουμε τρία στα τρία με τον Θησέα. Οπότε εμπνευστήκαμε από τους μύθους του Πρωταγόρα, του Θησέα, της Μέδουσας, που είναι το πρώτο θύμα βιασμού που τιμωρείται αντί του βιαστή. Σε αυτή τη σεζόν, δεν μπορούμε ν’ αποκαλύψουμε ακόμα με τι θα ασχοληθούμε».
«Γενικά θεωρώ ότι στις σειρές και στις ταινίες δεν πρέπει να εξηγείς συνεχώς τι εννοούσες. Ό,τι πει ένα έργο στην ψυχή του κάθε θεατή, αυτή είναι και η αλήθεια του. Οπότε, όταν δεν υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις από την αλήθεια, δεν υπάρχει λόγος να σου πω αν τα φώτα αντιπροσωπεύουν κάτι. Είναι σαν να πηγαίνεις σ’ ένα εστιατόριο και φεύγοντας να περάσεις από την κουζίνα για να δεις πώς μαγειρεύει ο σεφ», σημείωσε ο σκηνοθέτης σε ερώτηση για τη χρήση θερμού και ψυχρού φωτισμού σε μία σκηνή. «Το όμορφο σ’ ένα μυστήριο είναι το μυστικό που περιέχει κι όχι η αλήθεια που μπορεί να κρύβει» πρόσθεσε.
Αναφέρθηκε, επίσης, στο πρόβλημα της πειρατείας και της παράνομης παρακολούθησης περιεχομένου, το οποίο απειλεί όλο το οικοσύστημα της παραγωγής. «Είναι κρίμα! Καταλαβαίνω ότι οι καιροί είναι δύσκολοι, αλλά αυτός που το κάνει είναι κλέφτης και αυτός που το χρησιμοποιεί είναι κλεπταποδόχος. Κλέβουν τη δουλειά και τον μόχθο πολλών ανθρώπων που προσπαθούν να στήσουν μια παραγωγή, με αποτέλεσμα, όταν ο παραγωγός στο τέλος της ημέρας βλέπει ότι δεν βγήκαν τα λεφτά από τη σειρά, να μην επενδύει σε μία επόμενη. Μας δείχνουν ριάλιτι που ξεφτιλίζουν τη γυναίκα και το ανθρώπινο είδος, ριάλιτι που εξομοιώνουν την πείνα και εμείς κοιτάμε αν πεινάνε, ενώ ο κόσμος πεινάει πραγματικά. Και κόντρα σε όλη αυτή την ασχήμια και την έλλειψη αισθητικής, πάει κάποιος και κάνει μία σειρά μυθοπλασίας. Εάν εσύ δώσεις 30 ευρώ, για να πάρεις μία συσκευή και να τη δεις παράνομα από εκεί, τότε το πρόβλημα είναι σφαιρικό» είπε ο κ. Τσαφούλιας.
Ο κ. Μιχαλάκης αναφέρθηκε, επίσης, στο συγκεκριμένο ζήτημα: «Στην Ελλάδα υπάρχουν μεταξύ 600.000 - 900.000 παράνομες συνδέσεις, με βάση μετρήσεις που κάνουμε, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει ένα τεράστιο διαφυγόν έσοδο, το οποίο σκοτώνει την δημιουργία». Ο Σπύρος Μπιμπίλας τοποθετήθηκε στη συνέχεια με την ιδιότητα του ως προέδρου του Σωματείου Ηθοποιών, αλλά και ως μέλους του ΔΙΟΝΥΣΟΣ Ο.Σ.Δ.Δ.Ε.Η ΣΥΝ.Π.Ε, ενός οργανισμού που ασχολείται με τα δικαιώματα των ηθοποιών, λέγοντας πως ο συγκεκριμένος οργανισμός και άλλοι συναφείς σε παγκόσμιο επίπεδο «κάνουν μεγάλο αγώνα για να πατάξουν αυτό το φαινόμενο, διότι κλέβουν όλους μας, τον παραγωγό, τον ηθοποιό, τον σεναριογράφο, τον σκηνοθέτη». Και συμπλήρωσε: «Πρόκειται ένα προϊόν, για το οποίο θα έπρεπε να μας δίνεται ένα μικρό αντίτιμο κάθε φορά που το βλέπει κάποιος, όπως συμβαίνει και με τα βιβλία».
«Είχαμε μια αγωνία, αν θα μπορέσει αυτός ο κύκλος να σταθεί στο ύψος των προηγούμενων κύκλων μας» είπε η κ. Φιλιώτου, αναφερόμενη στη σειρά. «Δουλεύουμε αρκετό διάστημα τα σενάρια. Αυτός ο κύκλος μάς πήρε οκτώ με εννέα μήνες. Κάνεις αυτή τη βουτιά και ελπίζεις, περιμένεις με αγωνία να διαβάσει το σενάριο η παραγωγός και να στείλει feedback», συμπλήρωσε αναφερόμενη στο προσωπικό στοίχημα των σεναριογράφων. «Κάθε φορά έχουμε να αφηγηθούμε μια ιστορία, που δεν θα διαρρήξει τη σχέση εμπιστοσύνης και αγάπης που χτίσαμε με την ταινία. Ακόμα και όταν πήραμε το πράσινο φως από την COSMOTE TV και ήμασταν έτοιμοι για τα γυρίσματα, εξακολουθούσαμε να έχουμε την αγωνία αν από αυτό που γράψαμε, βγαίνει η ιστορία».
Η κ. Φιλιώτου, σχετικά με το αν παίρνουν πολιτική θέση μέσω των χαρακτήρων τους, διευκρίνισε: «Φτιάχνουμε χαρακτήρες που να εξυπηρετούν αυτό που θέλουμε να πούμε, την ιστορία μας. Το αν συμφωνούμε ή όχι με αυτό που λέει ο κάθε ήρωας, θα το καταλάβετε πιθανόν από την εξέλιξη αυτού του χαρακτήρα». Ο κ. Τσαφούλιας συμπλήρωσε: «Στο πρώτο επεισόδιο, δεν παίρνουμε θέση, παρουσιάζουμε μια κατάσταση. Γι’ αυτό πάντα τα πρώτα επεισόδια είναι λίγο πιο αργά, γιατί είναι εισαγωγικά στο σύμπαν και στους χαρακτήρες, για ν’ αρχίσει έπειτα και η πλοκή». Τέλος, μίλησαν για το κομμάτι της συνεργασίας τους, η οποία ξεκίνησε με πρωτοβουλία της παραγωγού. Γνωρίστηκαν στο γραφείο της κ. Κοσοβίτσα, όμως η χημεία μεταξύ τους ήταν εμφανής εξαρχής: «Ήταν ρίσκο, αλλά τα βρήκαμε. Κάνουμε πολύ brainstorming, ο ένας προσθέτει, ο άλλος κόβει και ράβει, λέμε τι δεν μας αρέσει και λειτουργεί το πράγμα», είπε η κυρία Φιλιώτου.