Πού κατέληξε η σειρά Think Tank για το μέλλον των κινηματογραφικών αγορών;

Πού κατέληξε η σειρά Think Tank για το μέλλον των κινηματογραφικών αγορών;

 

Πώς επηρέασε η πανδημία του Covid-19 τις αγορές των κινηματογραφικών φεστιβάλ; Ποιες είναι οι νέες ανάγκες που έχουν προκύψει; Πώς έχουν αλλάξει τα παραδοσιακά μοντέλα; Πώς μοιάζει ένα οικονομικά, οικολογικά και κοινωνικά βιώσιμο μέλλον για τις κινηματογραφικές αγορές; Σε όλα αυτά τα ερωτήματα επιχείρησε να απαντήσει η σειρά Think Tank με τίτλο Think Tank: Shaping the Film Markets of Tomorrow, μια πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Marché du Film του Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών και το European Film Market του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, καθώς και με την εταιρεία συμβουλευτικής The Catalysts.

 

Τεχνολογικές, οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές έχουν επηρεάσει σημαντικά τις κινηματογραφικές αγορές. Ανάμεσά τους η υγειονομική κρίση, ο πόλεμος, ο πληθωρισμός, η ενεργειακή κρίση, η κλιματική αλλαγή, οι συνέπειες της ψηφιοποίησης, η ανάπτυξη που γνωρίζουν οι πλατφόρμες, το AI. Παράλληλα, η πρόσφατη πανδημία ανάγκασε κάθε κλάδο της κινηματογραφικής βιομηχανίας να προσαρμοστεί πολύ γρήγορα στις νέες συνθήκες. Στόχος της σειράς Think Tank ήταν να διαγνωστούν κοινές ανησυχίες, να συζητηθούν επερχόμενες προκλήσεις και να ενισχυθεί η ανοιχτή συζήτηση και η αμοιβαία υποστήριξη για όλα τα αναπτυξιακά προγράμματα των φεστιβάλ και τις εκδηλώσεις της οπτικοακουστικής βιομηχανίας.

 

Συνολικά, περισσότεροι από 100 επαγγελματίες του κινηματογράφου συμμετείχαν στη σειρά Think Tank, μεταξύ άλλων εκπρόσωποι από τις αγορές σημαντικών φεστιβάλ όπως των: Θεσσαλονίκης, Καννών, Βερολίνου, Βενετίας, Κάρλοβι Βάρι, Σαν Σεμπαστιάν, Ρότερνταμ, Λοκάρνο, Les Arcs, Ταλίν, Σαράγεβο, Τεργέστης, Ανεσί, Visions du Réel, CPH:DOX, IDFA, DOK Leipzig, Baltic Sea Docs, Σόφιας, MIA Market, Γκέτεμποργκ, Cottbus, DOK.fest Μονάχου, Γλασκώβης κ.ά.

 

Τι συζητήθηκε;

 

 

 

Τι χρειάζεται;

 

  1. Να γίνουν οι αγορές πιο συμπεριληπτικές και να προσφέρουν στις νεότερες γενιές πρόσβαση σε πολύτιμες πληροφορίες και επαφές.
  2. Να προωθήσουν τη βιωσιμότητα, μέσα από πρακτικές που δεν θα απαιτούν την πλήρη ψηφιοποίηση των κινηματογραφικών αγορών.

 

Πού κατέληξαν τα Think Tanks;

 

Επίσης, οι ευρωπαϊκές κινηματογραφικές αγορές συζήτησαν το ενδεχόμενο ενός συνασπισμού, με στόχο τη συνεργασία και την ανταλλαγή πληροφοριών, ιδεών και λύσεων. Στόχος θα ήταν, εκπρόσωποι από τις συμμετέχουσες αγορές να συναντιούνται δύο φορές το χρόνο και να προτείνουν λύσεις για την ευημερία των ευρωπαϊκών κινηματογραφικών αγορών. Αν και η μορφή ενός τέτοιου συνασπισμού δεν έχει αποφασιστεί, αναγνωρίστηκε ως επιτακτική η ανάγκη για συντονισμό και κοινή εκπροσώπηση.

 

Οι αγορές ήδη σχηματίζουν δυναμικά δίκτυα συνεργασίας, σύμφωνα με τις ανάγκες τους για βιωσιμότητα και ανάπτυξη. Πρόκειται για εξαιρετικά ευέλικτες συνεργασίες που εξελίσσονται σύμφωνα με τις ανάγκες του κινηματογραφικού κλάδου. Ως εκ τούτου είναι σημαντικό να προστατευθεί ο δυναμισμός, η ευελιξία, η ποικιλομορφία και η ανθεκτικότητα των κινηματογραφικών αγορών.

 

Να υπενθυμίσουμε ότι η πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για τη σειρά Think Tank ανακοινώθηκε τον Νοέμβριο του 2022, στη διάρκεια της 63ης διοργάνωσης. Το πρώτο Think Tank πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2023 στο EFM του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου και είχε τίτλο Weaving the Market Fabric. Το δεύτερο Think Tank έλαβε χώρα στη Θεσσαλονίκη, στη διάρκεια του 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και είχε τίτλο Modelling the Market Place. Η σειρά ολοκληρώθηκε στις Κάννες με το τρίτο Think Tank, με τίτλο Financing the Market Place, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Marché du Film, ενώ τα συμπεράσματα της σειράς Think Tank παρουσιάστηκαν λίγες ημέρες αργότερα στις Κάννες.

 

Διαβάστε όλο το κείμενο: Think Tank: Shaping the Film Markets of Tomorrow